Friday, February 18, 2011

Lagi Hebat Daripada Saka

Current activity : Melayan perasaan dengan member-member yang ada perasaan yang sama.

Masih tak ada mood untuk bercerita tetang hari ini. Mari kita cerita tentang benda yang paling teruk daripada saka. Mungkin.

Korang ada experience di ganggu saka nenek moyang korang yang kononnya membela hantu raya bagi menjaga rumah, kebun, tanah dan ladang keluarga korang dulu? Ala, macam cerita Saka Jentayu, tak pun Waris Jari Hantu. Korang akan meracau - racau tak tentu hala bila saka tu datang nak berdamping dengan korang. Mula lah mata bertukar jadi merah, muka jari biru, rambut panjang menggerbang, kuku jadi panjang dan yang paling penting kepanjangan gigi bertambah. Korang akan rasa kenapa saka nih pilih aku, bukan orang lain. Nih confrim sebab aku lebih cantik daripada yang lain kan? Ok, enough!

Macam mana pulak perasaan korang bila ada orang meninggal mati bunuh diri dan rohnya masih tak tenteram di sebabkan oleh korang? Tiap-tiap malam dia panggil nama korang dekat tingkap betul-betul sebelah katil korang. Panggilan penuh sayu, mahukan pembelaan. Muncul secara mengejut depan muka. Ala, macam cerita Khurafat yang kononnya box office tu, tak pun macam drama slot seram di TV3, Kasihku Seru. Baru korang tahu nak takut menggigil ingat Tuhan macam Johan dalam cerita Khurafat lakonan Shamsul Yusof tu kan. Memang tak payah la.

Ini lagi takut, seram sejuk, terkujat, darah gemuruh tak boleh duduk diam, bak kata orang ada kupu-kupu main tepuk amai-amai la dalam perut bila dah diberi announcement next week bertarikh 21/2/2011 result STPM akan di umumkan dengan rasminya. Ok, memang seram. Tinggal 2 pilihan jawapan jer nanti. OK dengan KO. Kali nih aku pulak nak cakap "Kenapa la aku ambek STP dulu, kalau tak, tak rasa la aku benda nih yang lagi teruk daripada Saka".





Nota ibu jari kaki : Cikgu dah buat-buat hint menakut-nakutkan orang. Aku macam nak pengsan sekarang!

No comments: