Thursday, October 21, 2010

I Can Read People Mind

Erm.. Kadang - kadang aku ada kelebihan itu! Kelebihan yang langsung tak disengajakan. Jika betul, alhamdulillah. Jika tidak, diam-diam sudah.

Ingat entry aku yang lalu, "Kalau Lu Rasa Tak Perlu. Jangan". Sejak hari tu, aku teringin sangat tengok muka dia. Susuk tubuh jejaka yang bersuara merdu seakan-akan suara burung hantu. Aku mula menggambarkan lelaki yang boleh dipadankan dengan suara itu. Mungkin putih. Mungkin tinggi. Mungkin kecil-kecil. Mungkin tak sama langsung dengan Zac Efforn pujaan hati aku. Tapi ini tidak bermaksud langsung aku angau tau! Tak langsung!

Tengah seronok-seronok aku melakar wajah dia diwangan tiba-tiba telefon tekan-tekan skrin aku berbunyi. Bunyi yang sukar aku ajukkan. Kacau! Ganggu! Sibuk! Hilang sudah lakaran aku yang hampir siap. Cuma perlu tambahkan kening dan sedikit jambul di hadapan.

Dengan hentakkan kuat di skrin, aku membuka pesanan ringkas yang dihantar. Bila di buka pesanan ringkas itu, aku rasa macam nak lempar ke dinding telefon itu. Terkejut aku! Gambar lelaki sexy di skrin tanpa pakaian yang sempurna. Rakan sebelah berambut perang. Mat salleh mana dalam hati aku berkata. Bila aku tenung tajam. Rupa macam jawa, kenapa rambut perang. Ajaib! Kacuk kot.

Aku tak sedap hati. Harus ada balasan bagi pesanan ini. "Motif? Salah send?". Itu ja yang mampu aku taip buat detik itu. Benar sangkaan aku, dengan jawapan penuh kejujuran dia membalas "Baru nak bagi alasan tu". Hey, you! I can read people mind k!

Bagi aku itu tektik basi lelaki. Tak payah bagi tahu aku jawapan lain, sebab aku dah sangat pasti dengan jawapan itu.

Kamu tahu apa yang aku lakarkan tadi? Seorang lelaki bertubuh sasa, memakai sepasang baju melayu biru pekat cekak musang, bersamping sedondon, bercapal, Bersongkok tinggi berkeroncang panjang, berada di atas motosikal kapcai sambil menunjukkan sign peace. Tak cukup macho ke tu?

Tapi apa yang aku dapat, gambar jejaka sexy berbaju singlet, berseluar jean biru cair duduk dalam posisi yang kurang sopan! Weh, wa segan la nak telek lama-lama. Lu nih! Tak ada gambar yang lebih baik ker? Gambar pasport ker. Gambar sekolah masa darjah 6 ker. Kan elok sikit tu.

Aku dah kasi mak tengok gambar tu untuk casting. Tapi jawapan hampa. Buang, jangan simpan! Tapi, aku nak simpan buat sebagai prima faci (bukti) kewujudan antiti sexy! Kasi anak cucu tengok sebagai bukti perhantaran.

Tapi ingat nih, jangan pernah mimpi aku nak buat-buat tersalah send gambar ayu aku k!




Nota ibu jari kaki : Seronok dengar mak cik - mak cik cerita cinta mereka masa muda. Aku pula akan cerita bertapa hebatnya ada sahabat setia sentiasa.

No comments: