Friday, October 22, 2010

Tak Sabar-sabar!

"Aku nak cepat-cepat habiskan". Ambil tasbih zikir ayat nih hari-hari!

Tapi, aku cepat-cepat kuatkan hati. Inilah jalan yang aku pilih untuk cuba bina hidup baru, dan jalan inilah yang harus aku lalui sampai ke penghujung sana nanti. Walaupun di pertengahan macam rasa nak bunuh diri, give up sampai da tak ingat Tuhan sendiri. Teruk! Memang teruk! Biasa la manusia mana pernah puas. Tak pernah pun bersyukur. Aku sangat takut kalau yang ini aku masih tak mampu bawa lagi. Apa yang ada perlu di pertingkatkan selagi boleh.

Seronok dengar kawan-kawan cerita masa depan, kekhuatiran dan kegusaran mereka. Aku selalu kata pada mereka, "Relax, masih ada masa untuk diperbaki, tambah usaha awak tu mati-mati".

Hari ini aku nak tiup lilin, tiup kek, makan puas-puas, lompat tinggi-tinggi. Celebrate sharp2 1 bulan lagi nak exam. Tanda aku menyambut kedatangan STPM. Rasa takut-takut berani. Tapi, aku tetap nak yang ini!

Present untuk party nih tak payah yang mahal-mahal, cukupla angkat tangan korang doakan kejayaan aku, ok! Doa sunguh-sungguh, tau!

Dalam penantian STPM, ada takungan air di mata. Satu aku dapat, tapi aku pasti beribu yang aku hilang nanti.

No comments: