Friday, June 11, 2010

Dear, Diari Hospitalku (1)

Ruang dipenuhi dengan perkakas serba putih. Penghuni baring layu. Kaku memandang satu sisi tepat memikir waktu yang akan berlalu. HIDUP atau MATI. Itu saja yang merewang di otak sakit mereka.

Aku pandang satu-satu tiap wajah di kawasan lingkungan permandangan. Tiada sebarang senyuman jauh sekali hirai tawa. Bodoh! Mana ada orang sihat nak buat reunion dekat tempat macam tu.

Masing-masing berat untuk bergerak. Walaupun untuk memainkan jari manis. Mulut terlopong. Mata pejam. Mata aku penat melihat kesakitan mereka.

Udara berkuman. Virus melilau. Lepas sini, sana, lepas sana di sahut sini. Aku yang sihat rasa nak demam.

Tapi, aku tetap rasa kepuasan. Rasa seronok menolong orang yang minta di tolong. Rasa sayang dengan orang nak di sayang.

Aku masih ok. Kejap lagi tidur, Esok bangun. Minta kesihatan aku di kekalkan untuk beberapa tahun lagi.





yek!!! ayat sangat poyo. sangat wanita. Diari Hospitalku akan continue nanti dengan ayat yang lebih ceria. Nih mukhadimah jer.


No comments: