Thursday, February 4, 2010

Izinkan Aku Menyintainya

Si baju biru sendad, beralas kaki kan boot tinggi menunjang, cukup buat mood aku terbang terus ke Majidee. Lu fikir lu dah cukup hot la? Si baju hijau celoreng bersama boot berkilat licin lagi menarik hati. Kamu tahu???

Bukan aku tak nak perubahan, tapi cinta belum bersemi. Aku tak mampu nak memaksa perasaan sendiri. Letih! CPR (Cium, Peluk, Raba) bagai. Ayoooooo... Langsung tak goyah kan nafsu aku. Aku lebih obses pada tenangan tepat dan buat semua orang jadi tersentap kot.

Selamat menyelamat nih aku tak berapa arif. Lagikan kerja-kerja mengutip otak orang tepi jalan nih. Mintak ampun la. Itu bukan jiwa aku. Lagi pun aku tak cool mana nak bertenang tengok kepala orang dalam longkang sambil sayup-sayup minta untuk di ambil. Memang tak la. Silap hari bulan korang yang menyelamatkan aku.

Aku lebih bernafsu berkawad tengah panas, berlari dalam hutan meredah sungai, menambak dalam lumpur hijau dan makan ikan combet. Daripada buat kerja-kerja macam tu. Sepastinya, cinta, hati, otak dan fikiran aku masih pada yang satu ini. Bukan yang baru itu.

JABATAN PERTAHANAN AWAM MALAYSIA (JPAM) bukan APAM! Itu untuk makan. Memang membuka nafsu selera aku. Tapi, nama gah yang satu ini juga yang aku masih mahu agung kan PERSATUAN KEDAT BERSATU MALAYSIA (PKBM) aku RELA BERJUANG untuk ini. Kenapa aku gila sangat dengan dia. Itu nanti aku cerita. Sekarang ini JPAM yang aku perlu pupuk cinta sejati dalamnya. Biar aku betul-betul fokus, bersemangat, bernafsu dan ghairah untuk menyertainya.

Aku pelik : Apa kes lu orang jerit-jerit masa praktikal CPR tadi? Dalam hati wa, macam lu orang tak biasa pulak. Wa dah jemu tengok sandiwara semusim lu la. Be mature k.

Dah la, aku nak pergi cari Cinta aku yang hilang nih. Assalamualaikum.

3 comments:

farah nadiah said...

mase CPR td, wa tak tahan gelak..
bdak2 ni jakun gler! smpai buat sgala bnda mcm pelik je gayanya..
ntah ape ah! beb, wa mcm xmnat sgt la kat APAM ni, btter PKBM..mencabar wOk! ntah laa..mngkin blum serta ape2 aktivti dia. one more, wa xske warna baju dia, lu tau an..wa ni alergic biru..huk3

xpe la..nak tak nak, harung je~~

i'msosupernotcool said...

gua tak paham sgt..
mungkin gua jenis slow..
xpe gua paham..
haha..

selamat bertemu cinta..

Cik Bumble bee said...

farah nadiah :
Serius wa tgh jari Cinta wa dalam APAM nih. tapi, tak jumpe2 lagi. Peh, wa tak reti la activity yang "babe" macam nih. Tak jantan!

i'msosupernotcool :
nnt2 lu faham la tu... kih3! APAM yang sedap di makan. tp, tidak enak di sertai...