Sunday, January 24, 2010

Gigih!

Sepastinya ada hikmah di sebalik kejadian.

Kerja editing aku untuk video 2:29 minit nih dah siap. Dari pukul 5.30 pagi semalam sampai pukul 10 pagi tadi hasil nya baru menjadi. Dari 1 PC ke satu PC. Meng-download video daripada youtube, voobys dan metacafe. Lepas download kena convert pula. Dari s.w.f ke a.v.i rupa-rupanya dia nak *mpg juga. Asyik cuba jaya je la kerja aku. Movie maker yang sengal. Buat aku kena buat kerja berulang-ulang kali. Sabar je la, mak cik.

Serius kalau KLCC sebelah rumah aku. Dah lama aku panjat tingkat 88 dan terjun dengan gaya dolphin bergulung.

Baru aku tahu kenapa programmer dengan graphic designer selalunya serabai. Rupanya, kerja diaorang susah. Kena banyak sabar. Nak mandi pon tak sempat. Lagi nak pergi dating. Tak payah la. Selagi kerja tak siap.

Ini kalau cikgu reject lagi kerja aku. Aku duduk dalam tong sampah. Malas nak keluar-keluar lagi. Boleh give-up. Putus harapan.

Ini lah orang cakap "Tidak ada kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu"
Tapi aku nak tambah " Tidak ada kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu + peria + pegaga + ubat antibaiotik++++++++"

Kalau korang boleh hadap tanpa mengeluh, lepas STPM terus ambil PhD. Tak payah ambil ijazah. Sebab korang memang giler!

Dah, aku nak chill kan kepala hotak aku kejap. Esok de lagi perjuangan yang menunggu.






Esok betul ke kena pakai tudung putih? Macam pelik je. Tudung Ekin tu ekh? huhuhuhuhuhu


No comments: