Thursday, November 12, 2009

Weh, ape nih!

Kan aku da ckp, pusing2 aku msti pergi sini punye la. Jalan2, rOnde2, bersiar-siar, cuci mate, asah Otak.

Kali nih aku bukan cuba, try mahupun test nak menyakitkan hati mane2 pihak. Tp, sekadar renungan bersama. Kadang2 kite bkn nmpk pun silap kte. So, anggap la entry kali nih mcm membelasah, menasihat dan melempang diri sendiri untuk jadi yang lebih baik. Ok?

Serius weh, aku tak faham la dengan korang nih. Accually, aku bukan kenal korang sangat pun. Maka, tak kenal maka tak cinta la kan? But, tak payah la korang nak bercinta ngan aku. Dose! Kite mempunyai jantina yang same. Jangan cube nak buat kerje gile. Faham! Cup2! Back to the main story. Bukan ke 1st impression tu amat penting. Tah, aku jer kOt yang rase mcm tu. Tp, ble aku berkongsi cerita dengan yang lain aku masih dapat jawapan yang same dengan ape yang bermain dalam hOtak aku sepanjang hari tu. So, aku da mule blh berfikir secara rasional la kan? Abes korang? Tempat, mase dan waktu korang pergi tempat nih, bukan hari raye, bukan rumah terbuke, bukan jamuan hari jadi, bukan, bukan, bukan....... Korang pergi nak menziarah atok korang yang da meninggal kan. Yang korang datang pkai jeans, pkai pakaian yang tak bersesuaian tu kenape? dah hilang tujuan ker? Ker korang da lupe yang korang nak ke mane sebenar nyer? Tapi aku tengOk kau buat persiapan peh tahap makmakaiiii. Nak tido sekejap bukan nak membute, weh. Dengan blanket, teddy bear bagai. Weh, bukan nak pergi honeymoon atau pergi pusat peranginan la.. Weh, asal dengan korang nih? Korang lagi tue dari aku kan? Tunjukkan la contoh yang baik. Aku tak kire la korang tu cantik, putih muke berseri-seri. Tp, kalau dah mcm nih. Adoiiiiii, budak Darjah 1 pOn blh fikir la. Tak cukup lagi dengan tu. Korang boleh ber- make-up2 bagai. Weh! Kan aku da ckp, nih bukan jamuan raye la.. Korang tak faham ker? Asal korang nih? Susah betul nak explain. Lagi satu, tak salah ko bukak surah yassin untuk diperdengarkan. Tp, masalah nyer kO sendiri dengar tak? Ke, saje tunjuk handset mahal? Serbe salah dibuat nyer kami nih. Surah yassin sedang diperdengarkan, tapi mcm tak ade sape yang nak menghayati nyer. Lebih baik ko sendiri yang yang bace. kan lebih baik. Allah da tentu2 janjikan pahale. Kalau kO datang bintang. Ok la aku fhm.Tp, nape kO tak "generate" adik2 kO yan lain untuk sedekah kan atau bacekan Yassin untuk atOk kO. Tak kan datang bintang secare berjemaah kOt. Pelik. Sangat bersatu hati. Tp, aku tak tahu la klaw dari kejahuan kan. Tak baik buat baik menunjuk-nunjukkan? Tapi, cicit arwah boleh buat, tak kan kOrang tidak. Tah la. Dah sebakul air liur aku. Tak gune, kte dengar tp kte tak berubah.Aku harus berubah. Dan jadi lebih baik. But, nice tO meet yOu all.

Igt, kte tidak selamanye di atas. Kadang2 kte tercampak jugak dekat bawah. Jgn nnt Org ckp dekat kte atau Orang ngumpat2 dkt blkang kte. "ha! tu la. What gOes arOund cOme arOund". Peh, pedih ooooo... Suatu hari nnt kte juga akan di hantar ke alam sana. Mase tu ape yang kOrang nak? Mst dOa drpd yg lain kan? Mcm tu juga arwah. Dah, ape yang silap kte perbetulkan bersama. Ape yang krg kte tambahkan lagi. Hati yg terluke kte same2 ubati.

Nota kaki : Gigi yang rOngak baru aku perasan td. Usehe kO aku nmpk banyak kali. Aku harap aku tak asyik igt kau hari2. Aku taku mati hati. Sedap tak rOti canai beserta teh tarik di pagi hari? Mcm pakcik2. Oppppssss...

1 comment:

avid said...

nampak org macam ni lu halau depa balik. terajang tgh orang baca yasin pun bole jugak..hehehe...

looking fwd ur next entry. wazza!!