Sunday, January 20, 2013

Hey, 2013!!!

Current activity : Being a casheir

Assalamualaikum,
Hey, dah lama tak update blog ni after buat renovation sikit. Entah apa-apa jadi. Buruk. By the way, I'm still LOVE white! Rindu... Rindu.... Rindu.... Korang semua!!!! Al maklum lah, Landscape architecture student, memang kurang masa nak update blog. Hari - hari cuma mampu update AUTOcad, PHOTOSHOP, SKECTHup + FACEBOOK itu pun tak habis-habis lagi kerja. Still kelang kabut kalau hari submission tu. Itu perkara biasa. Tiada yang luar biasa. 

Ok, di sebabkan oleh this sem kita orang memang busy sangat tambah dengan stress teramat sangat kita orang decide nak pergi VACATION  untuk relax kan kepala. Hari tu, aku teman one of my friend pergi klinik and doctor said " Shabira, u need a vacation. Awak stress sangat nih". Keluar jer dia dari bilik,dia terus cakap dengan aku, "VACATION, IT MY MEDICINE". Ha? Ok... 

So, we decide untuk pergi camping. After buat research semua tempat dekat area JB dan Kota Tinggi. Finally, sebulat suara semua nak ke MUATIARA MOTOR, Tanjung Sedili. Cukup bajet. Cukup masa. Cukup minyak dan paling penting sekali CUKUP FUN

Aku rasa semua gambar nih dah dapat cover our short vacation dan aku pasti ini entry aku yang paling banyak gambar. Sumpah. 

Our theme is 
WATER WAR

 Alphad biru sarat dengan barang plus orang yang muat-muat kereta. Kalau kereta aku besar. Mesti lebih ramai dapat join. Next time! 




Dengan tidak sengajanya, aku ter-parking kereta dekat one old building yang aku rasa unik dekat pekan Tanjung Sedili. Diorang terus jump out from the car and mintak permission apek punya basikal untuk jadi prob photoshot main-main kita orang nih. Sorong sana. Sorong sini. 




After check - in, aku bawa dia orang ke Pantai Pamo. Hot spot untu photoshot masa zaman aku sekolah dulu. Angkat tangan, siapa pernah pergi sini!!! heheheee.. Tapi, tempat nih dah banyak berubah. Dah tak ada grass tinggi-tinggi lagi. Tak ada buai tempat aku bergayut lagi. Tak ada batang kayu tempat aku landing lagi. Semua TAK ADA. TAK ADA. TAK ADA. Dispointed!






Keesokkan paginya, after solat Subuh masing-masing dah tunggu depan pintu nak tengok sun rise. Awesome. Breakfast tepi pantai, dengan angin yang masyaallah kuat sampai rasa badan pun nak melayang and WATER WAR IS BEGIN!

















Short vacation but alot of sweet memories. Next photoshot rasanya nak ke Pesta layang - layang, Pasir Gudang la. Boleh ajak Gendut sambil membuli dia  bawa camera stand aku. Jom join! Ok. Pada sesiapa yang nak ajak aku pergi pantai. Jom! Aku tengah cuti sem nih! 

Nota ibu jari kaki: Tak ada niat nak sakitkan hati sesiapa. I'm swear, i'll bring you soon. Insyaallah. ^_^

1 comment:

Unknown said...

jom... meh kitew g janda baik... syok...