Sunday, December 4, 2011

Hujan

Curent activity : Pening pasal Synthesis and Schematic diagram.

Bila cerita tentang Hujan, aku mula ingat kisah semalam. Aku di letakkan di tengah-tengah highway Skudai dalam hujan lebat. Jalan dalam water lop. Aku jadi tak kisah bila kain aku basah kuyup dan air berjurai-jurai daripada tudung aku turun terus ke muka. Untung-untung boleh hilangkan dahaga. Guruh dan petir buat aku dah tak takut dengan cuaca. Apa yang aku fikir adalah untuk mendapatkan taxi dan terus hantar aku ke G13, KRP, UTM Skudai. Tempat paling indah bagi aku sekarang. Petang-petang berjonging entah berapa kilometer jauh dalam hujan buat aku kuat fizikal dan mental. Aku mula cakap dalam diri " Its good to be me, cos I can experiance this advanture journey, just to grab a cab."

Bila aku ingat peristiwa semalam, aku mula syukur pada Tuhan yang guide aku dengan pelbagai cara yang aku tak nampak. Samada manusia ataupun haiwan medium-Nya. Sesungguhnya, Allah Maha Kaya dan Penyanyang.

Bila kita lost dalam di tempat asing buat kita di bawa ke dunia yang berbeza. Hilang dalam hutan konkrit yang basah. Cabarannya berbeza. Penatnya tak sama. Tapi takutnya lebih kurang juga.

Bila aku sudah jumpa jalan keluar. Bagai ada sinar cahaya terang untuk masa depan aku. Fuhh.. Dah macam mati hidup semula.

Aku katakan lagi, "Ini mengalaman".

A huge thanks to bus driver who drop me in the middle of highway and because of you I can write this entry. Awesome!


Nota Ibu jari kaki: Hujan buat aku teringat pada seseorang. Tapi, yang ada sekarang ini aku pasti lebih baik daripada yang sebelumnya. Insyaallah~

6 comments:

S.H. said...

teringat seseorang?? sape tu?? he3..

Miss FarraAqua said...

heheheheeee...
pak cik bus...

^_^

Nesha Zin said...

ingat kat kita kan? cz kita makan ais krim sama2 time hujan...memg sedap wak syida...

Miss FarraAqua said...

ha! btol tu!
pandai awak teke!
love u lah, ak nesha..

S.H. said...

huh jelez dgn kamu sume!!(==_)

Nesha Zin said...

x payah jeles cz perkara tu dah jd ' past tense'...