Wednesday, September 14, 2011

Being Indenpendance

Current activity : Listening Hanya Padamu by Qiara.




Dah seminggu lebih aku di Gedung nih. Baru beberapa class yang aku attent. Erm.. Aku dah start goyang. Mana taknya gaya belajarnya totally berbeza dengan di sekolah dahulu. Walaupun pressure di sekolah lebih sedikit. Tapi, semua "disuap" cikgu-cikgu. Dekat sini, kalau kau rasa kau nak makan kau makan. Cari sendiri. Apa yang di ajarkan tidak akan di ulang. Macam mane aku nak catch up nih!!!




Sekarang aku dah pandai sedikit berdikari. Tak terlalu depent on kawan-kawan dan keluarga terutama Mak. Hari ini first time aku pergi keluarkan duit daripada ATM machine. Itu satu kejayaan yang hebat bagi aku. Pergi Library sorang-sorang. Sampai naik lif library pun dah tak reti. Tak apa lah. Pengalaman baru bagi new student macam aku nih. Learn from experiance. Betul tak?




Akibat daripada roomate aku yang sekarang sudah masuk ke Tahun Kedua. So, our time table lain sedikit. Susah la nak ke mana-mana bersama. Aku decide pergi sendiri lagi mudah. Kalau tak ada kelas. Aku lebih suka study di bilik. Boleh study sambil makan. Sambil baring. Terlentang. Kalau sanggup terlungkup, buatlah. Study gaya bebas namanya.




Aku masih mencuba untuk stand alone. Walau kepala dengan hati nih asyik ingat rumah, rumah, dan rumah sahaja. Accually, minggu nih banyak program. Tapi aku rasa nak balik rumah. Sebab aku belum betul-betul sedia untuk join any activities under collage or university. Tak apa next time aku akan pastikan yang aku pergi.




Kejap lagi nak belajar naik bus UTM sendiri. Tengok sampai ke tak ke tempat yang di tuju.








Nota ibu jari kaki : Under-pressure to adapt all a new things.


2 comments:

eian said...

all the best there fara... stay happy stay cool. =)
hope we will meet again in the coming january

Miss FarraAqua said...

god willing, dear~