Tuesday, April 19, 2011

More. Become This World So Hard

Current activity : Menunggu baju di basuh oleh tukang gaji Jepun.

Aku masih buat-buat tak tahu. Aku masih buat - buat tak faham. Aku masih juga malas nak layan. Cos, bila aku dah start tahu, faham, dan layan ianya akan jadi satu masalah besar. Apa yang berlaku sediada nih akan berubah sekelip mata. Aku confrim, keadaan akan jadi lebih tegang, senyap, dan kami akan rasa malu-malu.

Tapi, buat masa nih, aku tak rasa apa-apa. Mungkin aku dah terbiasa buat diri aku tiada perasaan ke arah ini. Walaupun aku terpaksa berdepan dengan dia, tiap-tiap hari. Pelik! Mana pergi perasan tu. Ahhh.. Biarkan... The best way is, just ignore the annoying situation and feeling. Kan mudah!

*************************

Di situasi yang lain. Aku adalah pembangkang. Pembangkang itu satu tindakan yang di luar jangkaan. Aku pembangkang untuk mereka yang tak mampu berfikir secara rasional. Kalau aku diberi peluang untuk bercakap, aku akan cakap habis-habis. Kasi terang dan jelas. Aku benar-benar tidak gemar akan situasi tegang dan kemenangan hanya berpihak tidak kepada mereka yang bersuara lantang tapi kata - kata yang dikeluarkan adalah kosong. Aku sangat tidak setuju jika ini berlaku disekeliling aku. Ya, aku memang PEMBANGKANG.




Nota ibu jari kaki : Aku pernah cakap dengan dia "Ada perasaan macam tu, tak akan pernah masuk penjara pun".

2 comments:

syida cakap.. said...

he's nt suit for u ke?
dy da stat ngurat awak eh?
how u feel? xcke eh?

Miss FarraAqua said...

no comment. still searching for da mr right. ^_^