Monday, March 15, 2010

Weh, dengar nih! Aku dah selamat lupuskan. Jangan mintak-mintak lagi.


Semalam aku dapat hidayah untuk melupuskan segala bende yang menyemakkan pemandangan dan laluan dalam bilik aku. Dulu sayang. Sekarang dah tak. Erm... simpan lama-lama buat pe. Nanti kena zakat.

Sepenuh kudarat aku serahkan. Bukan senang tahu. Orang-orang resdung kronik macam aku nih nak pergi menyedut habuk. Mati kalau mak mertua tahu. Rejact!! But it truth mummy~

Segala kenangan silam menerjah kembali. Keputusan-keputusan exam. Question papers. Nota-nota. Slip peperiksaan. Cicak.

Surat cinta? Yeah confrim la ada. Tengok orang la.
Aku buka sampul pelahan-lahan. Penuh debaran. Berjurai peluh basah. Aku baca setiap bait kata-kata yang di tulis. Wah, cair seh. Tulisan yang penuh makna. Penuh emosi. Cukup indah susunan kata-kata yang diukir. Tanda tangan yang paling mahal. Bertulisan jawi.

TAPI!!!!!
Macam tak ada kena mengena pun dengan aku. Aku tak pernah tahu pun segala cerita yang ditulis. Nama yang tertulis pun confrim memang tak pernah masuk dalam diari hidup aku. Penat jer aku ambil feel. Bila aku fikir-fikirkan balik. Owh.... baru aku ingat aku kan Arkib Negara. Penyimpan surat-surat cinta orang. Present-present orang. Sampul-sampul coklat orang. Sapu-sapu tangan orang. Segala orang punya la.

Cis, time tu memang aku kecewa. Putus harapan. Macam pinggan Vantage terhempas ke lantai ciramic. Hilang pedoman aku dibuatnya. Aku tanpa fikir panjang aku terus buat roket launcher surat tadi masuk ke dalam plastik hitam. Wakahkahkahkah!!! Puas hati!

Tengah aku chill kan perasaan aku, tiba-tiba jumpa sekeping kertas graf yang dilipat rapi. Ha!! Kali nih aku confrim ini mesti aku punya. AyOOOOO... Ayat macam budak darjah satu. Siap ade teka silang kata lagi sila susan ayat nih. Bila di fikir-fikir jawapan nyer kacang jer. YOU ARE MINE. Sangat tadika.

Kecawa aku untuk kali kedua.
Kali ini aku lipat jadi sampan. Aku layarkan terus ke dalam plastik yang sama. Padan muka!

Ini pendedahan :
1. Kedua-dua surat yang aku baca daripada lelaki yang berbeza. Tetapi untuk gadis yang sama. Fuhhhh.
2. Ini kali pertama aku baca surat dia. Serius tak sengaja.
3. Aku jelouse sebab tu aku buang masuk tong sampah.

Tapi ini pengakuan :
1. Sejak aku buang surat-surat tu. Aku asyik mimpi ada bro-bro gorgouse datang menghampiri aku sambil kenyit-kenyit mata. Saja je buat mimpi aku jadi berbunga-bunga. Indah bagai di syurga. Kenyataannya??? What The ****.

Weh, ingat. Aku dah buang 2 surat tu. Setan sebalah aku yang suruh buang. Bukan aku yang nak. Mr. Tigger dengan tah apa bintang lagi seekor tu aku simpan lagi dengan surat-surat yang lain. Sorry, emosi tak terkawal masa tu. Maaf, ya buk.


nanti bila mak mertua suruh menyapu, aku akan pastikan aku bergini.





4 comments:

AzuanBudakMemandai said...

barang zaman budak3 aku semua dah hilang..

Cik Bumble bee said...

AzuanBudakMemandai :
kih3! ko lupuskan jugak ker?
ke mak ko yg tolong lupuskan?

patrick a.k.a penjenayah merah jambu said...

wah, macam2 perasaa ada...saya rasa la..awak, kita pun ada tapi nak lupuskan tapi kita x pandai hidpkan api...macam mana?sape nak bantu ni?saya dan keluarga saya ke mereka dan keluarga mereka?

Cik Bumble bee said...

mungkin kite sme2 kne lupuskan. lupakan mereka dan keluarga mereka. huhuhuhuhu.