Wednesday, December 9, 2009

Kesian

Swicth mood kepada sayu, sedih, dan sadis.

Beberapa tahun lalu dia kehilangan tunggak utama keluarganya. Beberapa bulan sebelum PMR. Luluh hati mendengar. Berat lagi dia menanggung. Kalau aku, mungkin aku skip PMR tu kot. Tapi, bukan dia. Dia perlu bersemangat dalam hidup sebab Allah masih pinjamkan ibunya untuk dia terus berbakti hingga akhir nafas ibunya.

Kalau sekarang aku cakap dia sudah hilang kedua-duanya? Gelap. Malap. Hilang. Kosong. Sunyi. Berat. Lelah.

Dia ngadu dia lapar. Dia ngadu dia sunyi. Dia ngadu dia bosan. Dia ngadu dia nak study.

Tapi, aku tak mampu nak bantu dia.

Dia cakap tak apa.
Tapi dia pesan, jagalah mak ayah kau selagi diaorang ada.

Dia saja buat aku nangis!

2 comments:

i'msosupernotcool said...

betol la ape dia cakap tuh..
haha..

Miss FarraAqua said...

a'aaahhh... sangat betOl!