Tuesday, April 30, 2013

Kaki Jalan

Current activity : Prepare expedision presentation

Last week, GENG KAKI JALAN went to Port Dickson. Lalalalala, sound good right? But the truth is, no beach, no swimming pool. Sempat pandang dari jauh jer. Masing - masing sibuk dengan komitmen kerja. Rushing for design due date. Memang tak la. Balik resort kami yang "indah" cuma untuk discussion mandi dan tidur. The rest, round the whole site. 

This sem, memang best. Boleh nak di kata kan every week pergi site. Pergi usha tempat orang. Pergi hidu, rasa dan mentelaah budaya manusia lain selain mereke yang berada lingkaran hidup kita sehari-hari. 


Journey : PD to SEREMBAN to KL back to PD. Awesome!
  








G E N G K A K I J A L A N 





All of us!!!

1st presentation infront of DBKL. Precious experience! 

















Lu orang cakap sama wa, siapa yang berani gantung ini benda dekat tengah-tengah bandar. Tempat orang lalu lalang??? ini orang jer banyak berani, ma.... Tabik!



Nanti jalan lagi ke Singapura, Insyaallah.



Nota ibu jari kaki : Kita hidup orang Melayu. Tahu mana adat perlu berkata mahu dan bukan tak tahu malu. Ada pulak yang lupa kata terima kasih. Tahunya cuma maki hamun caci maki yang macam tak ada lagi kata baik yang mahu di cari. Eloknya, masa duduk senggang telaah mana yang perlu. Biar tahu semua segi, semua demensi. Takut-takut ikut kata hati yang melebih-lebih daripada kata akal yang lagi perlu di pakai di cari gali. Weh, kita member kalau setakat perkara sebergini jati isu berbangkit membuat rasa menyampah di hati. Apa lagi ideologi yang kau cuba sogok saban hari. Tolak tepi rasa taksub benci membenci. Engkau sayangkan parti atau Malaysia yang kau mahu duduki sampai mati. Lagi, lagi dan lagi.... Jangan samakan semua manusia yang kau pandang yang tak sama ideologi macam tak ada hati. Nanti orang buat kau macam tak ada erti. "Pum pang" sana sini maki hamun tak henti henti lagi bila orang bagi pergi beratur depan sekali. Aku tak marah, sebab kau kata itu hak rakyat yang hakiki. Tapi jangan sampai buta mata buta hati macam mereka tidak ada kebaikan sepanjang perjalanan ini. Aku bebas. Bebas mendengar belah kiri atau kanan. Mengaku kedua-duanya ada kebaikan dan keburukan sendiri. Wassalam.    

2 comments:

Nesha Zin said...

byk syiok. gambar semua cantik. kalau awak kaki jalan, kita kaki buku walaupun...

Miss FarraAqua said...

hahahaha...
kaki jalan dgn kaki buku ngam...
xpe. itu HALAL

^_^