Saturday, March 26, 2011

Wanita Kekuatan Aku

Current activity : Tunggu boss beri arahan untuk mengangkat pinggan kotor.

Aku mulakan hari penuh indah. Wanita kesayangan aku masuk bilik merah jambu aku pagi-pagi dengan membawa cerita kelakar seram sambil melabuhkan punggung di birai katil. She my bestfriend! Macam aku selalu cakap dengan si kecil Nesha, "Girlfriend, Bestfriend". Sepanjang hari kami bergelak ketawa. Kongsi segalanya tentang kami. Tanpa sebarang dinding pemisah. Cuma beliau insan teristimewa dalam hidup yang tak mampu di khianati.

Aku kagum dengan kehebatan kesabaran dan ketabahan dia. Aku tahu dia selalu sedih. Tapi, sangat pandai "cover". Benda paling aku lemah adalah bila melihat dia disakiti. And the worst thing is bila dia menangis teresak-esak tak tahan cabaran dunia.

Beliau inspirasi ketabahan dan kekuatan aku. Bila beliau di tahaf down hingga tersembam pipi ke bumi, aku cuba channel perasaan dia ke tahaf lebih stabil. Berjaya? Itu kena tanya beliau.

Sebenarnya aku mula fikir perkara yang negative. Perkara yang boleh bawa diri aku hanyut dalam dunia dan fantasi sendiri. Teruk benar perasaan nih..

Kebelakangan ini, emosi pasang surut seperti pangkalan ayah. Kondisi kurang stabil. Hati asyik berdebar-debar. Entah apa yang aku fikir. Macam - macam. Fikiran lebih teruk daripada masa aku sekolah dan mengambil peperiksaan besar tempoh hari.

Cuba tenangkan hati. Positifkan diri.



Nota ibu jari kaki: Aku mula sibuk. Mungkin, agak kurang dapat menaip kencang di sini lagi. Masih mencuri-curi masa terluang.

No comments: