Monday, February 14, 2011

Tools

Current activity : Lipat baju yang bertimbun. Selain menghalau segala habuk yang ada. Ok, aku admit aku belum layak jadi isteri mithali. bweekkk.

2nd salary dah masuk, tanpa diduga. Ok, itu teramat senang untuk di habiskan. So, this time aku decide untuk menyalurkan duit itu ke jalan yang benar dan di redhai Allah. Melengkapkan dapur dengan culinary tools untuk project cup cakes aku. Hari - hari kot pergi usha barang. Usha harga.

ooohhh.. Itu cantik! oooooohhhh itu belum ada lagi! oooooohhhh itu da habis!

Memang jadi giler la kot kalau pergi tempat yang di penuhi dengan semua tools nih. Lagi-lagi kalau ada decaration yang boleh di letakkan atas cup cakes nanti. Memang mata keluar star shining-shining la.. bling bling.

Last Sunday sempat mencuba skill "membakar". Muka kena control macho ala - ala Chef Wan. Nampak macam professional yang sedang "membakar". Hasil, alhamdulillah fail! Hahahaha..

Ayah cakap sedap.
Mak kata dah ok la nih. Cuma gula banyak sangat.
Apiq. Mengada-ngada. Tak tahu perasaan dia.

Hasilnya sangat buruk, cos masukkan butter nyer penuh-penuh. Dan segalanya melimpah keluar. Not really, fail but almost fail. Boleh gitu?

No pain no gain kan. So, kerana sokongan padu mak ayah dengan Apiq yang penyebok aku akan meneruskan perjuangan sejati nih. Cup Cakes Knight is born.





Nota ibu jari kaki : Duit gaji last month tak tahu pergi mana. Mari kita kira baki duit bulan nih tinggal berapa.

1 comment:

Nesha Zin said...

next salary blh treat kita pulak....can or kinabatangan??
ahahaha....knp nama cupcake tu begitu?