Saturday, April 10, 2010

Masuk Mentor Jom!

Weh, kesat la air mata dekat hati kau tu. Relax la. Ini bukan penghujung hayat. Ini bukan pengakhiran hidup. Apa kes, hal kecik kau nak sentap-sentap. Bukan kau sorang jer yang penat macam nak mati. Bukan kau sorang je yang kecewa. Orang lain pon rasa benda yang sama.

Sir, as I said before. Dont expect more beyond our limit. See, what the result? Yeah, it what i expect accually.

Apa yang kita buat, tak sama hebat dengan apa yang mereka buat. Apa yang kita buat sama level dengan mereka yang setempat dengan kita. Kita nak lebih, tapi kita usaha sedikit. Neyh.... tak akan dapat la apa yang kita harapkan tu.

Jangan kau nak nanges, jangan kau nak memaki, jangan kau nak merungut. Terima je lah. Ini hasil daripada apa yang kau sendiri lakukan. Full stop!

Keputusan ini adalah keputusan muktamat. Kita tak mampu nak rampas kedudukan mereka. Them deserve to get it. Tutup mulut, tutup mata, senangkan hati:

Johan : Persatuan Kadet Bersatu Malaysia(PKBM) - Persatuan aku dulu. Tak pe, mereka memang hebat. Ini tahun ke 5 berturut-turut kejayaan mereka since aku Form 3 lagi. Cukup la 3 trophy yang aku ada tu. Kasi budak - budak kecil merase pulak.

Naib Johan : Kadet Polis - Gila ah... Dengan kasut boot kuda dia orang. Bunyi dah tahu menang.

Tempat Ke-3 : Jabatan Pertahanan Awan Malaysia : Memang layak kot berada di tempat nih. Rasa tak layak? Asal tak buat betul-betul tadi? Asal practice macam tak practice? Ambek la... Tak payah nak sedih. Tak payah nak meratap. Tak payah nak menyalahkan. Tak payah semua tu. Ambek dan DIAM sudah.

Apa-apa pun congrate Nurul Syafiqah Binti Mazlan (JPAM) Ketua Platun Terbaik. Lu memang yang terbaik wok!!







p/s : Kalau lu tak nak berubah, lu punya pasal. Tapi ingat, lu bukan buat untuk diri lu sorang lu kena buat untuk pasukan. Kalau lu rasa lu tak boleh kena tegur atau tak boleh bekerjasa dengan orang lain. Lu boleh masuk MENTOR la. Lu nyanyi sorang-sorang. Wa tak marah. Wa nasihat. Maaf~

3 comments:

Anonymous said...

Kate tak marah tapi mcm marah.confuse2..tapi aku tau ko marah kn.sabar k..mgkin takde rezeki.tapi kita tetap dapat pujian kan.pape pn ko dah wat yang terbaik.jgn marh2.nt cpt tua.senyum skit :)

FarahNadiah Jasma said...

yea, makcik kelihatan emo di situ,
relax la bnda da lpas~~
lepas azab smua nie
xyah sbuk2 nak fkir g an..
1000,2000, 3000...
smpan je la~~~

Miss FarraAqua said...

mak cik mak cik sekalian :
wa tak marah. wa nasihat je la. Untuk junior2 kte nnt. Tapi, itu kenyataan kan?