Wednesday, January 13, 2010

Aku Tak Kuat Mana Pun

Maaf tidak cukup duit untuk membeli setem plus malas nak menyusahkan postman.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kehadapan sahabatku Petai yang sering dibuli nun di hujung sana dengan kekasih hati.

Petai, aku mintak maaf sebab selalu buli kau dulu masa kau jadi pengerusi kelas . Aku jahat sangat. Suruh ko hantar attendent la. Ambil chalks la. Hantar buku la. Itu la, ini la. Kesian kau. Tapi, bukan ke ko memang suka berjalan dulu.

Since dari form 3 kau jadi pengerusi aku kan. Kau busy ke sana ke mari. Turun naik. Ke hulu ke hilir. Penat tak? Minggu kedua, dan ini kali kedua aku mengeluh dengan tanggungjawab aku. Serius aku penat. Makan hati. Aku tak tahan lagi. Boleh kurus aku macam nih. Cukup sebulan aku boleh jadi macam ayam dinosaur dekat pasar lambak tu.

Aku tahu dulu kenapa bila pagi kau naik kelas kau selalu menopos. Masuk ja senyap. Nak cakap dengan aku pun tulis surat. Tak pun suruh Mr. Genius sampaikan dekat aku. Macam tak ada mulut. Rupa-rupanya, kau kena marah ekh? Bila apa-apa salah ja semua nak blame kat kita kan? Bukan salah kita pun jadi salah kita. Tak suka macam nih. Buat hormone aku tak stabil tiap hari.

Classmates nya ok kalau diaorang nak bekerjasama dengan kita. Kalau tidak itu masalah dan kita yang makan hati. Tadi, jadi lagi peristiwa 2 tahun lalu. Tapi, masa tu kau ada nak back-up aku. Kau cari sampai lubang cacing orang yang buat aku nangis tu. (Time tu gembeng skit, skrg da kayu). Sekarang aku tak tahu nak cakap dengan siapa. Mungkin aku kena ambil positif kot. Tapi, sampai bila nak buat macam tu. Hujung tahun? Aku boleh mati macam nih. "Sabar ja". Mesti kau nak cakap macam tu kan. Yek la aku sabar la nih. Tak nampak? Assistant tolong boleh tak, walaupun awak tengah busy?

Petai, sorry tadi aku speechless jumpa kau. Tak tahu nak cakap apa. Senyum je la yang aku mampu. Nanti kalau aku dah start cakap habis satu hari. Jangan naughty-naugthty k.

Seikhlas hati daripada,







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Format tulis surat tidak rasmi aku dah lupa. Hentam ja. Sesiapa yang mengenali Petai Samsudin tolong sampaikan surat nih dekat dia. TQ.

No comments: