Wednesday, November 18, 2009

Hari Itu

Hari itu

Kau datang

Aku cepat-cepat tenung agar lekat

Sambil berharap dapat di dakap

Aku pantas lihat kau ketat-ketat


Mata bulat kau buat perasaan aku meluap-luap

Gigi putih kau bikin aku gagap

Body tegap nak suruh aku tatap

Hidung mancung kau pula kadang-kadang buat aku tak boleh lelap


Tapi hari ini,

Tiba-tiba boleh pula kau datang

Sambil berpegangan tangan seraya berkasih sayang

Sentap!

Aku hentak meja kuat-kuat buat semua melayang

Terus semua berfikiran bukan-bukan yang merewang-rewang

Hambek kau!


Aku datang mendekat kau

Sambil tinggalkan cap tangan dan tendangan di pipi kiri kau

Atas sebab untuk kenang-kenangan

Aku sungguh bengang!


Aku lari ke pintu perkarangan sambil berlari-larian

Aduh....

Jatuh tersadung terkangkang

Rupa-rupanya aku sedang berangan-angan

Di bilik tayang

Sambil tengok cerita dongengan

Ini semua sebab terlalu banyak imaginasi dalaman

Aku rasa memang cukup satu lempangan

Untuk bagi aku sebuah kesedaran

Agar tidak lagi terkeluar saki baki khayalan


Motif? Aku letih tengok telinovela cinta pasangan muda yang tak kena tempat. Ada pula yang datang lagi tambah list macam nak kena sepak-sepak. Kau ingat dah cukup meriah untuk tunjuk yang kau orang hebat? Habis aku? Nak juga tunjuk kehebatan drama cinta bersiri. Yok, Tuvin! Kita berpasangan tanpa perasaan. Cup2! Kenapa tiba-tiba Tuvin (rakan India tak sekelas) interframe ni? Sebab hari tu dia nyanyi lagu melayu sebiji macam suara volkalis May terus buat hati aku tersentap.

Pendedahan perspektif : Tuvin tengah usha sorang budak India (perempuan) sebab dia bukan gay sederet dengan kelas aku. Siap bagi sekeping nota daripada buku bergaris kecil lebihan muka surat tahun akhir. Koyakan macam gigitan tikus bergigi rongak. Serius! Tak jiwang langsung! Tapi, mungkin tulisannya ikhlas sampai boleh buat hati meruntun kot. Redha.

Nah, ini untuk tatapan kau orang sebagai penenang

yang rasa hati yang tengah di tendang-tendang





Motif? Saja. Tak boleh ke? Ini bukan sebab nak 'promote' kasut, KFC atau padang golf. Inikan lagi nak ajak kau orang berbelanja sakan masa YES(Year End Sale) nanti. Kalau ya pun. Bukan aku dapat apa-apa. Dia orang juga yang lahap makan sorang. Sebenarnya, nak elak kau orang tengok gambar yang bukan-bukan. Boleh je kalau kau nak. Pergi mintak mak cik google la. Aku tak mampu nak bagi. Nanti ustaz aku marah. Maaf, gambar tak berseni. Cuma menggunakan handset murah aku yang berkalung katak. Cuba nak tengok power ke tak. Tak lawa? Lantak la. Sori Mrs. Do I Care nak pinjam slogan. Kalau kau orang tak suka, DO I CARE!

1 comment:

i'msosupernotcool said...

no..
just say wat u want..
its ur blog mrs do i care..

btw thx 4 vst my blog..
nice blog here..
keep up..